fluent is pleased to present Tracts, the first solo exhibition in Spain by artists Julia Crabtree and William Evans.
The UK duo explore materiality and embodiment through the creation of haptic atmospheres and biomorphic sculptures that are both voluptuous and metamorphic. Employing a hybrid visual language, they seek to create layers and connections between manufactured production and natural ecosystems.
Tracts continues their investigation into the coevolution of natural and individual identities through an approach that foregrounds the politics and subjectivities of entropy, and its impact on our understanding of reality. Materiality becomes the pillar for their peculiar type of sensual environmentalism, which addresses the senses while referencing the continuous entanglements between our physical world and collective imaginaries, in strangely constructed scenarios.
The exhibition includes works developed as part of a long-term research and commissioning process, alongside new pieces, creating a sculptural work spread across fluent's exhibition space.
Julia Crabtree and William Evans have worked together for 10 years. Recent commissions include Gullet at Cell Project Space, 'Crutch' exhibited as part of Maximum Overdrive at Focal Point Gallery, Southend-on-Sea (2017), Gulch, Walter Phillips Gallery, Canada (2016), Antonio Bay, South London Gallery (2014) and Hyper Bole Legion TV, London (2014). They were recipients of the Nina Stewart Residency award at South London Gallery (2014), The Future Residency, at Wysing Art Centre, Cambridge (2014) and the Mary Hofsetter Legacy Scholarship for the New Materiality residency at Banff Centre, Canada (2016). They are currently Somerset House Studio Residents and will be in-residence at Wysing Arts Centre as part of on going research project supported by the Arts Council England in partnership with Cell Project Space, London.
fluent presenta Tracts, la primera exposición individual en España de los artistas Julia Crabtree y William Evans.
Durante 10 años de práctica colaborativa, el dúo británico se ha interesado principalmente por cuestiones inherentes a la materialidad, mediante la creación de esculturas biomorfas y atmósferas hápticas, que son a la vez voluptuosas y metamórficas. Empleando un lenguaje visual híbrido, su trabajo profundiza en las conexiones entre sistemas de manufacturación y ecosistemas naturales.
En Tracts, Crabtree and Evans continúan su investigación sobre la coevolución de las identidades naturales e individuales, a través de un enfoque centrado en las políticas y las subjetividades de la entropía, y su impacto sobre nuestra comprensión de la realidad. La materialidad es el pilar de un tipo de ambientalismo sensual, en el que, a través de la construcción de escenarios extraños, se apela a los sentidos a la vez que se hace referencia a los continuos enredos entre el mundo físico y los imaginarios colectivos.
La exposición incluye piezas producidas como parte de un continuo proceso de investigación junto a nuevos trabajos, creando así una obra escultórica total que se extenderá a través del espacio expositivo.
Julia Crabtree y William Evans viven y trabajan en Londres. Algunos de sus proyectos recientes incluyen: Gullet en Cell Project Space, Crutch (expuesta como parte de Maximum Overdrive) en Focal Point Gallery, Southend-on-Sea (2017); Gulch, Walter Phillips Gallery, Canadá (2016); Antonio Bay, South London Gallery ( 2014) y Hyper Bole Legion TV, Londres (2014). En 2014 recibieron el premio Nina Stewart Residency de la South London Gallery, y el Future Residency del Wysing Art Center, Cambridge. En 2016 fueron otorgados el Mary Schosetter Legacy Scholarship para la residencia New Materiality en el Banff Centre de Canadá. En la actualidad son
residentes de Somerset House Studios y residirán en el Wysing Arts Center como parte de un proyecto de investigación en curso apoyado por el Arts Council England en asociación con Cell Project Space, Londres.